גיליתם ליקויי חשמל בדירה החדשה – מה עושים מכאן?

רכישת דירה חדשה זהו מאורע משמח ומרגש בעבור כל אדם אך את סף השמחה עלולים להוריד ליקויי בנייה שמתגלים לאחר שעוברים להתגורר בדירה. הציפייה שלנו כשאנו רוכשים דירה חדשה מקבלן היא שלא יהיו בעיות משמעותיות, בטח שלא בעניין הבנייה. עם זאת, לא אחת קורה כי דיירים שרכשו את דירתם מקבלן מגלים כי בכל זאת יש בה ליקויים, כאשר אחד הליקויים הנפוצים זהו ליקויי בניה בחשמל הדירתי.

 

מה ניתן לעשות אם גיליתם ליקויי חשמל בדירה חדשה?

אם התגלו ליקויי חשמל בדירה חדשה מקבלן המצב הוא לא כזה נורא כפי שאתם עלולים לחשוב. אמנם אין זה משמח כשמגלים ליקויים אך יש לקחת בחשבון כי מצב זה לעיתים נגרם בתום לא ולא בכוונת תחילה. במידה ונמצאו ליקויי חשמל בדירתכם החדשה שרכשתם מקבלן – אתם יכולים להיות רגועים משום שיש לכם אחריות. ממש כפי שקורה כשרוכשים מוצר חשמל או רהיט חדש, כך גם עם דירות שנרכשו מקבלן – ישנה תקופת אחריות הנוגעת לליקויי בניה.

במידה והקבלן הינו אדם שומר חוק הוא ימהר לתקן את הליקויים שנמצאו בדירה ולדאוג לכם לפיצוי הולם. מבחינת החוק, ישנן שתי תקופות החלות על דירות חדשות שנרכשו מקבלן: תקופה אחריות ותקופת בדק של הדירה. שתי תקופות אלו קשורות ישירות גם לליקויי חשמל ורצוי לדעת מהן הזכויות שלכם כרוכשים, בהתאם לשתי התקופות הנ"ל.

 

מהי תקופת הבדק?

תקופת הבדק הינה תקופה האורכת כשבע שנים שבמהלכן הקבלן מחוייב לתקן ליקויים שנמצאו בדירה, אלא אם כן הוא הוכיח כי הליקוי נגרם על ידי או באשמת הדיירים. התקופה מתחילה ברגע שהדירה נמסרת לקונים ומסתיימת לאחר כשבע שנים, תלוי בסוג הליקוי. כאשר מסתיימת תקופת הבדק, תתחיל תקופת האחריות אשר אורכת זמן קצר יותר וגם מחייבת את הקונים להוכיח כי הליקויים שנמצאו נוצרו בשל תכנון לקוי, חומרים לא איכותיים או עבודה לא מקצועית.

 

מהי תקופת האחריות?

תקופת האחריות לפי חוק מכר דירות הינה תקופה האורכת מספרת שנים ומספקת לרוכשים אחריות לתיקון ליקויי בניה שונים. משך התקופה הזו משתנה בהתאם לסוג הליקוי שנמצא בדירה החדשה. תקופת האחריות מתחילה מרגע שהרוכש קיבל את המפתחות לדירה. תקופה זו אורכת בממוצע שלוש שנים.

 

מה יש לעשות במידה והקבלן אינו מוכן לתקן את הליקויים שנתגלו בדירה במערכת החשמל?

במידה ואכן נמצאו ליקויי בניה במערכת החשמל בדירה (או כל ליקוי אחר) עליכם לעיין בחוק ולהבין כי הזכות הינה שלכם וחשוב שתעמדו על כך. אם הקבלן מסיר מעצמו אחריות או מתחמק מלטפל בבעיה, רצוי לפנות לייעוץ משפטי מכיוון שהקבלן עובר על החוק. עורך הדין יבדוק אם אכן יש עילה לתביעה על ליקויי החשמל וינהל בעבורכם את התהליך עד שתקבלו פיצוי הולם.