אימת הקבלנים: רן צדיקריו מספר על קבוצות רכישה

מה היא קבוצת רכישה?

ההגדרה היבשה של קבוצת רכישה היא חבורת רוכשים או משקיעים פוטנציאליים שמתקבצת לה יחד במטרה משותפת – להוזיל עלויות רכישה של נכסים בפרויקט ספציפי ומוגדר מראש.

מדוע קבוצת רכישה עדיפה על רכישת של אדם בודד?

רן צדיקריו מסביר: "פשוט מאד, כוח המיקוח של אדם בודד הוא קטן בהרבה מזה של קבוצת אנשים. תחשבו על מקרה בחייכם בו אתם ועוד כמה חברים שלכם התעניינתם בקנייה משותפת של דבר כלשהו. דגם מסוים של נעליים למשל. כנראה שאקט הקנייה המשותפת הוזיל משמעותית את מחיר הנעליים לכל אחד מכם נכון? בדיוק אותו הדבר קורה עם קבוצות רכישה." צדיקריו מוסיף כי מעבר להוזלה משמעותית במחיר הדירה או הנכס עבור כל דייר שמשתתף בקבוצת הרכישה הדבר גם מאפשר לשכנים העתידיים להכיר אחד את השני עוד לפני המעבר ובכך לגבש אותם ולבסס את הקשר ביניהם.

איך הדבר מתבטא בשוק הנדל"ן הישראלי?

שאלנו את רן צדיקריו לאן לדעתו פונה ענף הנדל"ן בישראל בכל הנוגע לקנייה במסגרת קבוצות רכישה וזוהי תשובתו: "כבר היום אנחנו רואים יותר ויותר רוכשים שפונים לכיוון הזה. הם עושים את החישוב הנכון ומבינים את העדיפות הכלכלית של קבוצת רכישה. להערכתי כיום למעלה מ-20% מהרוכשים והמשקיעים הישראלים עושים זאת באמצעות קבוצת רכישה. ואני צופה שעוד ועוד אנשים ילכו בכיוון הזה בשנים הקרובות."

אודות רן צדיקריורן צדיקריו על קבוצת רכישה

רן הוא איש רב פעלים אשר משלב בין בעלות על חברת ייעוץ וניהול הפרויקטים שלו ("צדיקריו ייעוץ וניהול פרויקטים") לבין מנכ"לות בחברת הנדל"ן הישראלית העולה MSN נדלן.

מעוניינים ליצור קשר עם רן? פייסבוק, טוויטר, גוגל+, יוטיוב

מקורות לכתבה

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4654432,00.html

http://www.maba.co.il/Nadlan/Magazine/%D7%9E%D7%99_%D7%A9%D7%9C%D7%90_%D7%97%D7%95%D7%9C%D7%9D_%D7%9C%D7%90_%D7%9E%D7%92%D7%A9%D7%99%D7%9D_

http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=5276555&r=1