משכנתא עם ביטוח פרטי או מהבנק?

משכנתא עם ביטוח פרטי או מהבנק?

משכנתא מוצעת על ידי הבנקים למשכנתאות ויחד עם כל משכנתא חייבים לעשות ביטוח חיים וביטוח על הנכס. אפשר לעשות את הביטוח דרך הבנק ואפשר דרך חברות ביטוח פרטיות. לכל בחירה יש יתרונות וחסרונות ובלי קשר למאמר זה כדאי להתייעץ עם יועצי משכנתא בנושא. היתרון שעושים ביטוח דרך הבנק הוא שלבנק יש אחריות כלפי כל המשכנתא וזה חלק בלתי נפרד ממנה.

משכנתא מהבנק או פרטי

החיסרון בעשיית ביטוח משכנתא בבנק הוא שהבנק לרוב מציע ביטוח משכנתא בריבית מאוד גבוהה ואילו חברות הביטוח מציעות אותה פוליסה ואף יותר טובה במחיר נוח באופן משמעותי ביותר. הסיבה להבדל הזה היא התחרות שישנה בין חברות הביטוח השונות וזה גורם לכל חברת ביטוח לנסות ולהציע מחיר נוח יותר.

כדי להחליט באם לעשות ביטוח משכנתא בחברה פרטית או דרך הבנק כדאי ורצוי לעשות השוואת מחירים בין ההצעות השונות ואז לקבל החלטה הרבה יותר נכונה ומסודרת. ישנם אתרים באינטרנט הנותנים שירות בו הם עושים עבורכם את כל הבדיקות הללו ואת השוואות המחיר ולכם כל שנותר הוא להחליט ולבחור מבינהם.

משכנתא ומחשבוני ביטוח

באתרים של חברות הביטוח תוכלו למצוא מחשבונים שדרכם ניתן לבדוק כמה יעלה הביטוח בהתאם לאותהמשכנתא שלקחתם ועוד כמה נתונים כמו גיל, מצב משפחתי ומצב בריאותי. המחשבונים הללו נועדו לתת לכם הערכה מאוד ראשונית שכן כדי לדעת כמה באמת תשלמו יש  לפנות לחברת הביטוח ולקבל הצעת מחיר.

באם בדקתם את הביטוח דרך המחשבונים וגילתם כי חברת ביטוח מסוימת מציעה ריבית אטרקטיבית יותר מזו אשר אתם משלמים עליה דרך הבנק, תוכלו לגשת לבנק ולבקש לבטל את הפוליסה אצלו ולעשות פוליסה חדשה אצל חברת הביטוח כאשר יהיה עליכם לשעבד אותה לבנק וזה הליך פשוט ללא עמלות.